Tiedote Kajaanin 29.8.2021 ravien tapahtumista

Kajaanin 29.8. ravien 11. lähdön jälkeen koettiin ikävä tapahtuma, kun ravihevonen menehtyi lähdön jälkeen. Tapahtumassa vältyttiin henkilövahingoilta. Ravihevosten kuolemantapaukset ovat kilpailuissa harvinaisia ja kaikki raveissa tapahtuneet kuolemantapaukset tutkitaan tarkasti.

Kajaanin sunnuntain ravikilpailuissa nähtiinvalitettava tapahtuma, kun lähdön 11 Catras King lyyhistyi radalle lähdön jälkeen ja menehtyi.  Hevosen kuolinsyy selvitetään, kuten tehdään jokaisen radalle menehtyneen hevosen kohdalla. Hevosen ohjastaja Timo Mäkäräinen selvisi tilanteesta ilman vammoja.

”Toivomme voimia hevosen taustajoukoille. Hevosen menettäminen on aina todella ikävä tapahtuma”, raviradan toimitusjohtaja Auvo Moilanen pahoittelee.

Kuolemantapauksia ravikilpailuissa tapahtuu hyvin harvoin. Suomessa ajetaan lähes 5 000 Toto-ravilähtöä vuosittain, mikä tarkoittaa yhteensä noin 60 000 kilpailusuoritusta vuosittain.

Kajaanin ravit jatkuivat tapauksen myötä noin 25 minuuttia myöhässä.

Auvo Moilanen, toimitusjohtaja, Kainuun Ravirata Oy
auvo.moilanen@kainuunravirata.fi